torsdag 14 augusti 2008

Tiden går fort

Nu har Zmilla blivit en stor schäferdam, passerat ett år, men för mig är hon fortfarande den lilla valpen som jag hämtade för snart ett år sedan även om hon nu ser ut som en vuxen hund. Tänk att tiden går så fort!

Vi har lärt oss mycket under sommaren, bland annat att simma med bättre teknik än att bara försöka hålla sig ovan vattenytan och om lusten inte finns för att själv ta sig ett dopp kan man alltid invänta den badgalna retrievern som snabbt inlevrerar bollar och dylikt och så fort hon är vid strandkanten så snor man det hon hämtat och avgår därmed ändå med segern! Det gäller att tänka till och det är Zmilla ganska bra på.

Lite träning har det också blivit, framförallt med spåret har Zmilla gjort framsteg, det tycker hon är jätteroligt. Vi ska faktiskt gå en spårkurs på Forshaga brukshundklubb i höst vilket ska bli skoj! Igår var vi och tränade med Zpader - alltid roligt med träningssällskap och extra kul att se syskonen jobba - man ser verkligen likheterna även om det förstås finns saker som skiljer också. Ser fram emot z-hundarnas MH i höst då man får se fler av syskonen!

Några blandade bilder sedan förra inlägget:



1 kommentar:

Linda sa...

Hej hej!!!
Otroligt att jag hittade dej!!
Jag funderar på att kjøpa mej en schæfervalp og har litt kontakt med Lotta på Lita Till, så sitter jag å tittar på bilderna og så plutselig ser jag dej:o) ganska otroligt!
Hoppas allt är bra med dej? Skulle vara kul att ses någon gång!
Kram Linda